آیا آب جوشیده شده باعث پوکی استخوان می‌شود؟

در این سایت صرفا اخبار و اطلاعات عمومی در حوزه زیبایی پوست و مو درج میشود.

آیا آب جوشیده شده باعث پوکی استخوان می‌شود؟

۵ بازديد
یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم کشورهای جهان سوم در سال‌های اخیر، در دستر نبودن آب آشامیدنی سالم است. در دنیا بیش از 700 میلیون نفر به آب سالم دسترسی ندارند و این یک زنگ خطر برای دنیا می‌باشد؛ زیرا با ننوشیدن آب سالم، بدن انسان تحلیل می‌رود و حتی او را به کام مرگ می‌کشاند. به دلیل مصرف بی‌رویه آب‌های زیر زمینی و آلوده کردن آب‌های روان، باعث شده‌ایم تا در این روزها حتی در ایران هم با مشکلات کمبود آب مواجه شویم که بسیار خطرناک است. برخی از افراد با جوشاندن آب تصور می‌کنند که تمام املاح و باکتری‌های آن را گرفته‌اند و یک آب سالم برای نوشیدن دارند؛ اما سخت در اشتباه هستند؛ زیرا این کار یک تهدید بزرگ برای سلامت استخوان‌ها است.

بیشتر بخوانید: خواص آب خوردن در صبح ناشتا

پوکی استخوان چیست؟
پوکی استخوان یعنی به مرور زمان تراکم استخوان‌های بدن کمتر می‌شود و به زبان ساده‌تر، دیگر استحکام قبل را نخواهد داشت. افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بیشتر در معرض شکستگی و خطرات قرار دارند و با کوچک‌ترین ضربه یا فشار، استخوانشان می‌شکند و برای ترمیم باید مدت طولانی را سپری کنند؛ البته اغلب موارد شکستگی در بین کسانی که پوکی استخوان دارند، خیلی زیر درمان می‌شود. پوکی استخوان از کمبود مواد معدنی و کلسیم بیشتر اتفاق می‌افتد پس به استفاده از این املاح، اهتمام بورزید.



ارتباط آب با پوکی استخوان
آب حاوی مقادیر زیادی املاح می‌باشد. اما همه‌ این املاح موجود در آب مفید و قابل جذب نمی‌باشد. بعضی از افراد آب را برای اینکه تصفیه و قابل شرب ‌کنند، می‌‌جوشانند. اما این باور اشتباه ممکن است باعث انواع بیماری‌‌ها از جمله پوکی استخوان در انسان بشود؛ زیرا شما با جوشاندن آب مقدار زیادی از املاح مفید آب را ازبین می‌برید.

بیشتر بخوانید: بهترین و مناسب ترین آب برای نوزادان

آب معدنی و پیشگیری از پوکی استخوان
آب معدنی سالم‌ترین و در دسترس‌ترین آب برای تمامی مردم دنیا است و شما می‌توانید با خرید آب معدنی مقدار آب مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. اگر می‌خواهید بدنتان به کمبود املاح مفید دچار نشود، بهتر است که از آب‌های معدنی که دارای مقادیر بالایی از املاح می‌باشد، استفاده نمایید. آب شهری که سال‌ها از طریق لوله‌های زنگ زده وارد منازل می‌گردد، با خودش مواد مضری دارد که اگر شما آن را بجوشانید و مصرف کنید، در حق خود و خانوادتان ظلم کرده‌اید. به سلامت بدن و استخوان هایتان اهمیت بدهید و از همین حالا شروع به نوشیدن بهترین آب معدنی کنید تا در هنگام پیری دچار پوکی استخوان نشوید.

بیشتر بخوانید: اهمیت استفاده از آب معدنی در ورزش و بدنسازی

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.